Thorax koppelt ECD hulpverlener aan AFAS

Als hulpverlener wil je het liefst bezig zijn met je cliënten. En dus bij voorkeur zo min mogelijk met administratieve werkzaamheden. De koppeling van Thorax met AFAS helpt je daarbij. We verzorgen als koppelpartner een digitale brug tussen het primair proces en het financieel proces. Dit betekent dat een hulpverlener in het ECD (het cliëntregistratiesysteem) kan blijven werken en de administratieve medewerker in het financiële systeem (AFAS). De koppeling zorgt ervoor dat relevante informatie automatisch én continu in beide systemen geactualiseerd wordt. Zonder inloggen in een ander systeem en zonder het dubbel invoeren van gegevens. Het resultaat? Je bent minder tijd kwijt aan administratieve taken en houdt meer tijd over voor het helpen van cliënten.

Minder werk, meer overzicht, betere hulpverlening

Neos, een organisatie die zich onder andere richt op maatschappelijke opvang, is zo’n organisatie die de koppeling in praktijk gebruikt. Wanneer er bijvoorbeeld een woning wordt aangevraagd in verband met een traject ‘begeleid wonen’, dan wordt er vaak veel dubbel geregistreerd. Eerst worden er gegevens in het cliëntregistratiesysteem (myneva) gezet, vervolgens worden (grotendeels dezelfde) gegevens in het financiële systeem (AFAS) ingevoerd. Dit voorbeeld spreekt voor zich: er gaat onnodig veel tijd verloren. Bovendien is de kans op fouten relatief groot en levert het uitvoeren van dubbele werkzaamheden meestal weinig energie. Als de dubbele werkzaamheden al uitgevoerd worden.

We willen vooral geen dubbele registratie”, geeft Geke Jelsma van Neos aan als belangrijkste reden om deze koppeling te willen gebruiken. “Onze hulpverleners moeten zich druk maken om de cliënt, en als het moet om de cliëntregistratie, maar niet om administratieve processen.”

Meer actuele informatie leidt tot betere keuzes

Door de koppeling die tussen de systemen voor het primaire proces en die voor het financiële proces, is alles met één druk op de knop geregeld. Alle betrokken hulpverleners zijn steeds op de hoogte van de status van een bepaald dossier. Er is meer overzicht en de professional kan in het eigen (voor hem bekende) systeem blijven. Deze koppeling kan uniform ingezet worden, en juist op het grensvlak tussen het primaire en het financiële proces is nog veel winst te halen. Dit zal zeker niet de laatste koppeling zijn. We verwachten nog meer koppelingen die resulteren in minder administratietijd, meer tijd voor de cliënt.

Denk aan deze thema’s:

Uren- en reiskostendeclaraties van medewerkers; vaak worden die gegevens nu (deels) dubbel ingevoerd, zowel in het ECD als in AFAS. En soms in een apart formulier

  Managementinformatie; bijvoorbeeld uitdraaien noodbezetting, waarvoor informatie uit ECD én AFAS nodig is

  Verlofadministratie, en nog veel meer medewerkersgegevens die in beide systemen zitten

En al deze verbeteringen resulteren in iets moois: minder administratietijd, meer tijd voor de cliënt!

Bekijk deze video voor een beknopte, visuele uitleg


©THORAX

Ook geïnteresseerd in minder administratie en meer tijd voor je cliënt? Meer weten over de mogelijkheden bij jouw organisatie? We staan open voor een vrijblijvend gesprek. Neem contact op met Bertil Brandse, 033-4659115

Of vul het contactformulier in, dan nemen we binnen een dag contact met je op.