Het nieuwe werken: zó heb ik het ervaren...

Het nieuwe werken: zó heb ik het ervaren…

‘Het is voor veel van onze klanten, maar ook voor mij, een periode van reflectie.’ Dat zegt Monique van Hövell tot Westerflier, sinds januari van dit jaar accountmanager bij Thorax. ‘Na mijn introductieblog, waarin ik me voorstelde, ontstond er voor mij al snel een bijzondere inwerktijd als gevolg van corona. Een tijd die voorlopig nog …

Meer lezen

Over het belang van een slim ingericht applicatielandschap

Over het belang van een slim ingericht applicatielandschap

Organisaties in het sociaal domein beschikken vaak over een wildgroei in het applicatielandschap. In de loop der jaren zijn er steeds meer softwarepakketten en -oplossinkjes bijgekomen. Het is niet altijd overzichtelijk en medewerkers zijn te veel tijd kwijt met registreren. Dat komt vaak ook omdat er onbedoeld nogal wat zaken dubbel geadministreerd worden. Registratiesystemen sluiten …

Meer lezen

Studenten Avans Hogeschool onderzoeken gebruik verwijsindex in sociaal domein

Studenten Avans Hogeschool onderzoeken gebruik verwijsindex in sociaal domein

‘Ik heb, in samenwerking met Thorax, onderzocht wat organisaties nodig hebben om de verwijsindex te implementeren in de regio West-Brabant. Aanleiding is het achterblijvende gebruik van de verwijsindex in de regio West-Brabant ten opzichte van andere delen van Nederland.’ Aan het woord is Romée van de Ven (links op foto), nét afgestudeerd aan Avans Hogeschool, …

Meer lezen

Online hulpverlening biedt kansen

Online hulpverlening biedt ook kansen

Door de coronacrisis heeft het fysieke contact met cliënten tijdelijk plaatsgemaakt voor hulpverlening op afstand. Online contact met cliënten is de nieuwe norm geworden. En dat geldt ook voor contacten tussen professionals onderling. Omdat deze periode langer dan een paar weken gaat duren is een goede aanpak wenselijk. In de afgelopen periode hebben we zorgaanbieders …

Meer lezen