Bruggenbouwer? Adviesbureau? Wie denken wij wel dat we zijn?

Bruggenbouwer? Adviesbureau? Wie denken wij wel dat we zijn?

We zijn verbinders, maar hebben geen registratiesystemen op de plank liggen. We zijn adviseurs, maar zijn geen organisatie-adviesbureau. We staan met één been in de organisatie die we helpen, en met het andere been in de ICT-oplossing. Dus, wat zijn we nu eigenlijk precies voor partner? Wat we in elk geval doen is niet alleen verbinden in woord, maar zeker ook in daad. Feitelijk zijn we de spin in het web die verschillende partijen vanuit alle mogelijke invalshoeken met elkaar verbindt. Dat kan zijn door de organisatieprocessen te analyseren en de betrokkenen te helpen. Maar ook door de juiste softwarematige koppeling aan te brengen of het adviseren van een bepaald systeem. En in dat laatste zijn we niet gebonden aan een specifieke oplossing: we kijken vanuit de klantsituatie wat het beste past.

Onafhankelijk en strategisch

Door die onafhankelijkheid en strategische plek binnen een projectteam, zijn we bijvoorbeeld in staat om gedetailleerd te kijken hoe het huidige registratiesysteem beter kan aansluiten op de werkwijze van de betrokken organisatie. We adviseren en implementeren precies het pakket dat de organisatie nodig heeft. We werken intensief met verschillende partijen samen en leveren vanuit die hoek onze meerwaarde. Dit blog is bedoeld om je te helpen ons beter te leren kennen, zodat nog duidelijker wordt wie we zijn en wat we doen. Je zou ons kunnen vergelijken met een aannemer die een brug voor een opdrachtgever bouwt: de betonleverancier, de constructeur, de architect en anderen staan allemaal naast elkaar.

Wie ga je bellen?

Wanneer er een probleem is met bijvoorbeeld het beton dan kún je natuurlijk de betonleverancier bellen, maar de aannemer is een logischer aanspreekpunt: hij spreekt jouw taal en kan de betonleverancier beter aanspreken op een (wellicht technisch) probleem. Je zou ons als die aannemer kunnen zien, die de lijntjes met iedereen heeft en dús de juiste partij voor het juiste vraagstuk inschakelt. En bij voorkeur denken we óók aan de voorkant mee bij het formuleren daarvan. Bijvoorbeeld om er zo efficiënt en effectief mogelijk garant voor te staan dat de hulpverlener zo min mogelijk met overbodige administratie bezig is en zoveel mogelijk met het helpen van cliënten…