THORAX deelt kennis en expertise.

Thorax kent de werelden van IT en het sociale domein. We zijn opgeleid in zowel IT als in bedrijfskunde. Voeg daarbij 25 jaar ervaring en talloze afgeronde projecten en u begrijpt dat we veel kennis en expertise hebben opgebouwd. Deze kennis willen we graag met u delen zodat u, uw medewerkers en uw cliënten hier hun voordeel mee kunnen doen.

Verwijsindex Risicojongeren (VIR)
Wij koppelen uw registratiesysteem aan de landelijke Verwijsindex Risicojongeren (VIR). Uw medewerkers hoeven geen gegevens dubbel te registreren. Minder administratie dus, minder werkdruk en – vooral – een betere coördinatie van de hulpverlening en meer tijd voor de daadwerkelijke hulpverlening. Ook hebben we de verschillende systemen achter de verwijsindexen in Nederland per regio overzichtelijk in kaart gebracht. Wat we willen delen over de Verwijsindex Risicojongeren
Thorax koppelt ECD hulpverlener aan AFAS
Als hulpverlener wil je het liefst bezig zijn met je cliënten. En dus bij voorkeur niet met administratieve werkzaamheden. De nieuwe koppeling van Thorax met AFAS speelt op deze behoefte in.
Gemeentelijke regiesystemen
Via hun regiesysteem wisselen gemeenten binnen het sociaal domein informatie uit met burgers, gemeentelijke organisaties, ketenpartners en landelijke voorzieningen. Wij ontwikkelen een interactieve kaart om inzicht te geven in het landschap van gemeentelijke regiesystemen. Graag ontvangen we feedback, want nog niet alle regiesystemen zijn bij ons bekend. Kennispagina regiesystemen
Cliëntregiecongres
In de aanloop naar de transities in het sociale domein per 1 januari 2015 organiseerde Thorax samen met een aantal partners uit deze sector het Cliëntregiecongres 2014. Bekende en deskundige sprekers maakten via workshops en presentaties duidelijk dat ‘meer regie geven aan de cliënt’ betekent dat je ‘loslaat’. Maar: loslaten is niet laten vallen. Details van het cliëntregiecongres
Fysieke en digitale communicatie in de zorg
Wat zijn in de jeugdzorg de voordelen van een face-to-facegesprek tussen hulpverlener en cliënt? Zijn er ook nadelen? Hoe zit dat met digitale communicatie? En hoe ervaren mensen in de hulpverlening de verschillende vormen van fysieke en digitale communicatie? Ramon van Os, informatieanalist bij Thorax, deed met enkele mede-onderzoekers hier onderzoek naar op basis van interviews, een vragenlijst en een literatuurstudie. Details van fysieke en digitale communicatie in de zorg
Verken uw IT-landschap met IT-adviseurs van Thorax
Verloopt de communicatie tussen uw zorgverleners en cliënten optimaal? Kan de techniek u daarbij nog bij helpen? Bent u digitaal klaar voor de toekomst? Verken nu uw IT-landschap met een kennissessie en eventueel een workshop onder leiding van de IT-adviseurs van Thorax, specialisten in het sociale domein. Meer weten over het verkennen van uw IT-landschap met IT-adviseurs van Thorax?